바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 은상
    접수번호 G2019C04-00004
    출품부문 디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 인터랙션 디자인
    출품기업명 신청회사 : 엘지전자(주)
    출품자구분 대중견기업
    출품명 LG SIGNATURE OLED TV R UX Design
    상품 주요특징 한글 세계 최초로 화면이 말리는 형태의 가변 스크린을 가지고 있는 이 제품은 ‘Display matters’라는 기존 TV의 패러다임을 전환, “공간에 스며들어 필요할 때만 나타나는” 컨셉을 중심으로 Zero/Line/Full view의 세가지 사용씬을 제공한다. Full view는 TV, 스크린이 없는 Zero view는 Hi-Fi 스피커, 54:9 Line view는 미니멀한 그래픽 스타일로 빚어낸 인테리어 오브제이자 인포메이션 허브로써의 역할을 한다. 디스플레이의 대형화에 따른 TV의 블랙 몬스터化를 해소하고, 공간과 조화를 이루며 공간의 활용의 극대화할 수 있다. 또한 TV 시청의 개념에서 나아가, 꺼져있을 때에도 감상하고 느끼고 즐기는 TV로 사용자의 경험을 확장해준다.
    영문 This product is the world’s first screen that can be rolled up. Breaking away from the existing paradigm of “Display matters” for TVs, the product’s concept is “blending into the space and appearing only when needed.” It provides three use scenes, namely Zero, Line and Full View. Full View for the TV, Zero View for the Hi-Fi speakers, in which the screen is hidden, and Line View with the aspect ratio of 54:9 serve as objets as part of the interior design and an information hub with a minimalist graphic style. This product resolves the issue of black-monsterization of large displays. It offers the user maximum space usability and achieves harmony with the surrounding. Also, beyond TV watching, it extends the user experience to appreciating and enjoying the TV even when it is turned off.