바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 은상
    접수번호 G2020C01_00003
    출품부문 디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 콘텐츠 디자인
    출품기업명 신청회사 : 엘지전자(주)
    출품자구분 대중견기업
    출품명 엘지 스마트 유아이 서체
    상품 주요특징 한글 LG Smart UI Typeface는 전자제품의 Interface와 외관에 적용될 뿐 아니라 CI, 마케팅, 광고에 이르기까지 고객과 만나는 모든 제품과 서비스 영역의 폰트를 통합하여 일관된 Visual Identity를 제공한다. 이 글꼴의 디자인 컨셉은 시각적 측면에서 부드러운 곡선과 열린 형태로 LG전자의 이념인 ‘인간 존중’과 ‘고객 지향적 혁신 이미지’를 표현하였고, 화면상에서 정보를 취득하는 시간이 길어진 사용자의 행태 변화를 고려하여 가독성 요소를 플러스함으로써 읽기피로를 줄이고, 제품조작시 인지적 사용성을 강화한 디자인이다. 마케팅 매체와 제품간에 공통 디자인 DNA를 유지하되, 마케팅 매체에는 브랜드 연상성 강화에 도움이 되는 곡선적 캐릭터를 유지시키고, 제품에는 사용성 확보에 도움이 되는 가독성 요소를 플러스하여 자사 제품과 서비스를 경험하는 고객 여정에 있어 보다 정교하게 각 Touch Point를 배려하고 유연한 글꼴 시스템을 갖추었다. 또한, LG Smart UI Typeface는 49개 언어를 지원하여 전세계적으로 공통된 LG의 브랜드 경험을 가능케 한다.
    영문 LG Smart UI Typeface applies not only to the interface and appearance of electronic products but also provides a consistent visual identity by integrating fonts in all product and service areas that meet customers, from CI to marketing and advertising. The design concept of this font expresses LG Electronics' philosophy of 'Respect for Human Dignity' and 'Customer-Oriented Innovation Image' in a smooth curve and open form from a visual aspect perspective, and considering the behavior change of consumers who spend longer time to acquire information from the screen, it was designed to reduce reading fatigue and enhance cognitive usability when operating products by adding readability elements. While maintaining a common design DNA between marketing media and products as well as a curved character that helps strengthen brand association in the marketing media, readability elements were added to help ensure usability in products so that each touch point is more precisely considered in the journey of consumers using LG's products and services with a flexible font system. In addition, LG Smart UI Typeface supports 49 languages to enable a common LG brand experience worldwide.