상품 주요특징 |
한글 |
SAFETY 는 산업 현장에서 사고 위험원으로부터 작업자를 보호해주는 오토닉스의 세이프티 제품 브랜드입니다. 산업 자동화 분야에서 ‘안전’에 대한 중요성이 높아지는 가운데, 제품 본연의 가치에 주목한 브랜드 경험 디자인을 진행하였습니다. ‘안전 영역(Safety Area)’을 상징하는 브랜드 로고의 옐로우 스퀘어는 하위 제품, 매체와의 관계를 설정해주는 기준이 되는 동시에 이미지, 텍스트 등 다양한 콘텐츠를 담을 수 있는 그래픽 모티프로 확장됩니다. ‘주의, 안전’의 컬러인 옐로우와 모노 톤의 블랙, 화이트로 모던한 브랜드 이미지를 전달하며, 제품에 대한 신뢰를 높일 수 있도록 제품 사진, 산업 현장 적용 예시, 아이콘의 톤 앤 매너를 정의하여 브로슈어, 포스터, 매뉴얼, 웹사이트 등 다양한 매체에 일관되게 적용하였습니다. |
영문 |
SAFETY is the safety product brand of Autonics that protects workers from the risk of accidents in industry sites. As the importance of ‘safety’ grows in the industrial automation sector, we engaged in brand experience designs focusing on the essential value of products. The yellow square in the brand logo that symbolizes the field of safety serves as the standard for setting the relationship with its products and the media, while simultaneously expanding into a graphic motif that can contain various contents such as images, texts, etc. Yellow, which is the color that signifies ‘warning and precaution’, and the monotone black and white are used to convey the image of a modern brand. Also, the tone and manner of icons, product photos and examples of applying in industrial sites were defined in order to enhance reliability on products, to be uniformly applied to various media including brochures, posters, manuals, websites, etc. |