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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 K2020B01_00295
    출품부문 시각/정보 디자인 > 커뮤니케이션 디자인
    출품자명 이유정
    출품자구분 학생
    출품명 서울식물원 로고 및 굿즈 디자인
    상품 주요특징 한글 서울식물원은 코로나로 인해 장기간 휴관을 진행했다. 7월 운영재개를 대비하여 새로운 로고와 굿즈를 제안한다. 새로운 모습의 서울식물원을 위해 기존과 다른 방향성으로 디자인을 했다. 굿즈가 가지는 일반적인 가치를 넘어 대한민국의 문학과 결합하는 시도를 했으며 식물을 키우는 행위에 대하여 '사랑'이라는 주제로 스토리텔링을 시도하기도 했다. 시각적으로는 귀엽고 소장가치가 느껴지며 굿즈가 가지는 의미는 보다 뜻깊도록 하였다. 또한 로고를 변경하여 서울식물원이 가지는 이미지 변환을 시도하기도 했다.
    영문 The Seoul Botanical Garden has been closed for a long time due to covid-19. I propose a new logo and goods in preparation for the resumption of operations in July. For the new-looking Seoul Botanical Garden, it was designed with a different direction. Beyond the general value of the goods, it attempted to combine with the literature of Korea and tried storytelling under the theme of "love" for growing plants. Goods are visually cute and want to have them, and the meaning of goods is more meaningful. I also tried to change the image of Seoul Botanical Garden by changing the logo.