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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020B13_00048
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품기업명 신청회사 : 뉴룩스 NEWLOOKS
    출품자구분 중소기업
    출품명 우리문 브랜드 개발
    상품 주요특징 한글 <브랜드 개발 및 로고> ‘우리문’은 ‘우리 집의 시작, 우리문’이라는 슬로건을 내세우는 ㈜한진시스템의 중문 브랜드입니다. 영문명인 ‘Woori Moon’에서 이니셜 ‘W’와 ‘M’을 가져와 세로로 배치하여 직사각형의 중문 형태로 형상화했습니다. 모던하고 심플한 디자인을 지향했으며 상단에는 우아한 지붕 형태를 추가하여 ‘안전한 집’의 느낌을 그렸습니다. ‘우리문’은 기존 중문 업체들이 보여주는 기능적인 측면을 뛰어넘어, 중문이 그 자체로 공간에서 발휘하는 힘에 주목했습니다. 이로써 중문의 역할을 각인시킬 수 있는 브랜드를 개발했습니다. 집이라는 공간에 들어설 때 진정한 시작은 현관문이 아니라 중문을 넘어서는 순간이라는 점을 강조했습니다. 하단의 직선 형태는 ‘경계’를 나타낸 것이며 새로운 공간으로 발돋움하는 듯한 경험을 주는 요소입니다. 중문을 통과함으로써 오롯이 자신만의 공간에서 느끼게 되는 안정감을 표현했습니다. <브랜드 어플리케이션> 완성된 제품은 브랜드가 고객과 만나는 가장 최종적인 접점입니다. 제품마다 브랜드 로고를 넣어 사용자들이 브랜드의 아이덴티티를 자연스럽게 인식하도록 했습니다. 또한 구매 고객뿐만 아니라 협력사와 방문객들까지, 브랜드를 접하는 모든 사람에게 동일한 시각적 언어를 전달해야 함을 놓치지 않았습니다. 건물 내외부와 차량, 웹사이트와 명함 등 노출되는 곳을 고려하여 ‘우리문’의 전반적인 브랜드 어플리케이션을 제작했습니다.
    영문 The Beginning of my house, ‘Woori Moon’ is middle door brand of Hanjin System corporation. Design is made by simplifying initials from the ‘Woori Moon’ brand, ‘W’ and ‘M’, to form a middle door shape. Added roof shape at the top of an elegant and simple symbol, implying it’s a secured home. The focus of branding process was to deliver more than middle door company’s functional perspective, but to demonstrate company’s role in relation to space. Inspired by the slogan ‘The beginning of my house’, meaning ‘the beginning of home and space’ is not when you enter the entrance, but when you walk through the middle door. Straight figure is placed below symbol to imply the first step to the brand new space. Also, the unique aspect of a middle door was considered, which allows open space to be personal and secure for individuals. The final connection to the customer is a product. Placing the logo on the product is to help customers to recognize the brand identity. Furthermore, 'Woori Moon' brand applications on vehicles, buildings, and a web page are designed to effectively conduct common visual experience to partners, visitors and all customers who purchase company's products.