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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 K2020B13_00072
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품자명 길효주, 이나현, 김도훈
    출품자구분 학생
    출품명 대구안심연근 연고니
    상품 주요특징 한글 한국의 연근 생산량 50% 이상을 차지하는 대구안심연근, 그 제품의 가치는 높지만 연단지의 소농민이 자리 잡을 곳은 점점 사라져만 간다. 이에 우리는 안심연단지의 소농장들을 하나의 지역브랜드 ‘연고니’로 브랜딩 하여 안심연근만의 아이덴티티를 만들고, 시장에서 보다 경쟁력을 가질 수 있게 한다. 매년 안심연단지를 찾아오는 천연기념물 큰고니를 그곳에서 공동체를 형성하고 있는 소농민에 빗대어 그들 각자의 특성을 담은 캐릭터를 만들었다. 이는 타 지역 연근과의 차별점으로서 대구안심연근만의 브랜드 아이덴티티를 확고히 한다. 큰고니 농부 캐릭터는 생산자와 생산지역에 대한 정보를 담아 소매되는 연근에 스티커로 부착되어 소농민에게는 경쟁력을, 소비자에게는 믿음을 준다.
    영문 Daegu Ansim Lotus Root, which accounts for more than 50% of Korea's lotus root production, has a high value, but the small farmer's position is disappearing. So We branded small farmers in the Ansim as a local brand 'Yeongoni' to create an identity and to become more competitive in the market. We created characters with it's own characteristics by describing the natural monument 'Whooper swan', which visits the Ansim every year to farmer who forms a community. The farmer character is attached with stickers on the lotus root, which is sold with information about producers and production areas, giving farmer a competitiveness and consumer a trust.