수상내역 | 2020년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | Y2020B02_00070 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인 | |
출품자명 | 한승예 | |
출품자구분 | 고등학교 | |
출품명 | 마음이 콩밭에 가다 '豆유러브' | |
상품 주요특징 | 한글 | 우리나라의 토종콩의 의미를 전달하여 대한민국 국민들에게 친근히 다가가는 것을 목적으로 제작한 브랜드 입니다. '豆유러브'의 로고는 콩의 종피색을 모티브로 하여 디자인하였습니다. '豆유러브'의 '豆'는 콩 두 자를 사용하여 콩의 전통성을 표현하며 전통적인 이미지를 담고 싶었기에 한자를 사용하여 제작하였습니다. 슬로건의 '마음이 콩밭에 가다.'라는 문장은 사람들에게 콩을 더 친근하게 다가가기 위함을 표현한 문장입니다. 콩에 대해 잘 알려져 있지 않은 사람들을 타겟으로 토종콩의 의미와 보호해야한다는 것을 전달하고자 우리나라 사람들을 타겟으로 하였습니다. |
영문 | This brand is designed to convey the meaning of Korean native beans and to approach the Korean people in a friendly manner. The logo of '豆유러브' was designed with the motif of the bell skin of beans. '豆' of was produced using Chinese characters because I wanted to express the traditional nature of soybeans using two characters and capture traditional images. The slogan's 'My heart goes to the bean field' is a sentence that expresses a more friendly approach to people. I targeted Koreans to convey the meaning and protection of native beans as targets for people who are not well known about soybeans. |