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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2021년도 은상
    접수번호 K2021B01_00260
    출품부문 시각/정보 디자인 > 커뮤니케이션 디자인
    출품자명 주영윤
    출품자구분 학생
    출품명 대한민국 한글 홍보 캐릭터 디자인 프로젝트
    상품 주요특징 한글 최근 K-POP, K-DRAMA 등 K-콘텐츠의 세계화로 ‘한글’이 관심도가 높아지면서 한글을 배우려는 외국인들이 늘어나고 있다. 이에 외국인과 외국인 관광객들에게 ‘한글’과 ‘한국의 문화’를 알리고자 한국 문화와 접목시킨 한글 홍보 캐릭터 ’Hanguel Family’를 개발하였다. ‘Hanguel Family’는 14개의 한글 자음과 한국 문화를 결합하여 외국인, 외국인 관광객에게 한글의 생김새, 발음, 영문 표기법 등을 친근하게 알리고 쉽게 배울 수 있도록 하였으며 한글의 형태 및 특징, 문화의 이미지를 잘 나타내어 보여줄 수 있도록 하였다.
    영문 Recently, as the globalization of K-content such as K-POP and K-DRAMA has increased interest in "Hangul," a growing number of foreigners are trying to learn Hangeul. In order to promote "Hangeul" and "Korean culture" to foreigners and foreign tourists, the Korean promotional character "Hanguel Family" was designed, which was combined with Korean culture. "Hanguel Family" combines 14 Korean consonants and Korean culture to inform foreigners and foreign tourists of the appearance, pronunciation, and English notation in a friendly manner, and designed to help them recognize the shape, characteristics, and Korean culture image.