바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 Winner
    접수번호 G2019B02-00033
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : 빙그레
    출품자구분 대중견기업
    출품명 바나나맛우유 키즈
    상품 주요특징 한글 바나나맛우유 키즈는 대한민국 No.1 가공유 브랜드인 바나나맛우유의 키즈용 제품으로 아이들을 위한 소용량(120ml) 가공유입니다. 한국에서 매우 높은 인지도를 가진 바나나맛우유 브랜드에 3~5세의 어린 아이들까지도 노출될 수 있도록 키즈용 제품을 출시했습니다. 제품 전/후면에는 레몬옐로우컬러의 깜찍한 캐릭터를 삽입함으로써 발랄함을 더했고 한손에 쏙 들어오는 미니사이즈로 소비자들이 귀여움을 느낄 수 있도록 디자인했습니다. 제품 후면에는 바나나를 떠올리게 하는 노란색의 U자 모양 빨대를 부착하여 아이들이 쉽게 제품을 음용할 수 있도록 설계했습니다. 한편, 바나나맛우유키즈는 신선한 원유의 높은 함유량과 성장에 도움이 되는 칼슘, 비타민 같은 다양한 영양분을 자랑함과 동시에 유기농 바나나과즙과 유기농 설탕을 사용하여 상큼한 단맛이 특징입니다. 가공유를 막 시작하는 아이들, 흰 우유를 평소에 잘 먹지 않는 아이들, 튼튼하게 자라야 할 성장기 어린이들을 타겟으로 합니다. 이 제품으로 대한민국의 바나나맛우유 브랜드가 남녀노소 모두가 즐거워하는 브랜드로 계속 될 수 있기를 희망합니다.
    영문 Banana-flavored Milk Kids is a small size(120ml) processed milk for 'Banana-flavored Milk', which is the South Korean No.1 processed milk brand. We've launched this product for kids aged 3 to 5 so that they can be exposed to high profile 'Banana-flavored Milk' brand in Korea. By adding cute lemon-yellow colored 'Banana-flavored Milk ' shaped character to front/back of the product, we make consumers feel bright feeling. Also, we designed it mini-sized that fits in one hand to make consumers feel cuteness. On the back of the product, a yellow U-shaped straw is attached that reminds children of bananas, and is designed to make it easier for them to consume. On the other hand, Banana-flavored Milk Kids boasts a high level contents of fresh milk and a variety of nutrients such as calcium and vitamins, while also featuring fresh sweetness using organic banana juice and organic sugar. We target kids who are just starting processed milk, who don't normally eat white milk and who need to grow up strong. We hope that this product will continue to make the 'Banana-flavored Milk' brand of Korea enjoyable for men and women of all ages.