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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 동상
    접수번호 G2019C01-00002
    출품부문 디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 콘텐츠 디자인
    출품기업명 신청회사 : 삼성전자주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 The Serif Short-film
    상품 주요특징 한글 2019에 새롭게 출시된 The Serif는 어디서나 조화를 이루는 감각적인 디자인과 세련된 스타일을 강조한 TV로서, 그 제품 특징을 재미있고 독특한 방식으로 보여주고자 제작한 짧은 비디오 시리즈이다. 해당 영상은 빠르게 흥미를 끌 수 있는 웹을 포함한 디지털 미디어를 기반으로 전달된다. ‘Unique inspiration for your space’ 이라는 제품의 슬로건에 따라 보자마자 시각적인 신선한 느낌 자체를 전달하는 게 가장 큰 특징이라고 할 수 있다. 크게 제품이 가진 특성을 3가지로 추려서 시리즈로 구성한 이유는 각각의 특징적인 내용을 더욱 명확하게 전달하고, 시각적으로는 다양하게 표현하고자 하는 의도가 담겨있다. 영상에 표현한 3가지의 특성은 아래와 같다. 선반처럼 오브제를 올려둘 수 있는 TV, 일상의 풍경에서 영감을 얻은 Ambient mode, 가구처럼 디자인되어 어느 공간에도 잘 어울리는 The Serif만의 독창적인 특징을 추려서 시리즈로 담았다.
    영문 The Serif, newly launched in 2019, is far from ordinary TV. At its core it was designed with a variety of benefits to help improve our consumer’s quality of life. The Serif Short Films are brief video segments that highlight these product benefits in a fun and unique way. These shorts are delivered through digital media, including online websites and social media platforms, to quickly gain our viewer’s interest. In keeping with our tagline “Unique inspiration for your space”, these films use fun yet sophisticated visuals to tell our benefit story. Each short movie in this three-part series showcases one of the three top product benefits in a simple, easy to understand, yet intriguing way. These three distinct benefits are: 1.) TV that serves as furniture for objet d'art like a shelf. 2.) Ambient mode that draws inspiration from ordinary routines of everyday life. 3.) A unique form that gives The Serif the ability blend into any environment.