수상내역 |
2019년도 Winner |
접수번호 |
G2019B13-00038 |
출품부문 |
시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인 |
출품기업명 |
신청회사 : 엘지전자(주), 신청회사2 : LG전자 |
출품자구분 |
대중견기업 |
출품명 |
LG Watch W7 Branding&GUI Design |
상품 주요특징 |
한글 |
하이브리드 스마트워치의 워치페이스 디자인으로 7개의 브랜드 Maximizer, HERITAGE, ZOOM, Fraction, FRAME, ICONIC, Pie으로 구성되어 있습니다.
대표 워치페이스 Maximizer의 경우 Hero 1종과 기능 워치 Calendar, Fitness, Sky chart, World clock 총 5종으로 구성되어 있고, 나머지 브랜드는 각 1종으로 구성되어 총 11개의 워치페이스가 제공됩니다.
11개의 워치페이스는 조합이 가능하여 고객에게 총 146,896개의 다양한 디자인을 제공합니다.
또, 하이브리드 스마트워치만 가능한 Master tool을 제공합니다. 실제 시침과 분침이 한곳으로 합쳐져 Compass, Timer, Stop watch, Altimeter, Barometer의 기능을 직관적으로 고객에게 전달합니다. |
영문 |
These are watch face designs for a hybrid smart watch, and it consists of 7 brands; Maximizer, HERITAGE, ZOOM, Fraction, FRAME, ICONIC and Pie. As for Maximizer, which is the signature watch face, it is made up of 1 hero and 5 kinds of function watches such as calendar, fitness, sky chart and world clock.
The other brands are made up of one each, providing a total of 11 watch faces. The 11 watch faces can be combined and provide customers with a total 146,896 designs.
In addition, we offer the master tool which is possible only for hybrid smart watches. The real hour hand and minute hand meet at one place and enable to intuitively deliver the functions such as compass, timer, stop watch, altimeter, and barometer to users. |