수상내역 | 2019년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | G2019B02-00063 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인 | |
출품기업명 | 신청회사 : (주)코스온 | |
출품자구분 | 중소기업 | |
출품명 | 아이 컬러 마스터 룩북 | |
상품 주요특징 | 한글 | 아가타 룩북은 주얼리 브랜드로부터 시작된 아이덴티티를 화장품으로 연결한 제품이다. 나에게 보석처럼 반짝이는 무드를 선물해줄 수 있는 메이크업 제품인 룩북은 뷰티 바이블, 즉 뷰티의 정석(책)이라는 컨셉을 가지고 있다. V컷팅으로 표현된 제품의 구조는 주얼리 세공 방식에서 흔하게 볼 수 있는 각을 살린 컷팅을 은유하고, 표지의 중앙을 과감하게 가로지르는 로즈골드 컬러를 통해 제품을 한층 더 고급스럽게 보이도록 하였다. 또한 톤온톤 디자인의 포인트로 적용된 로즈골드 컬러는 반복되는 일상 속에서 화려하게 빛나는 내 자신을 발견할 수 있는 컨셉과 연결된다. 탈착이 가능한 악세서리는 책갈피를 연상시켜 제품의 컨셉을 한층 더 강조하고 타 브랜드와는 차별화된 아가타만의 룩을 완성시킨다. 이를 통해 소비자들은 심미적 만족감 (디자인 출원번호 30-2017-0046049) 을 느낄 뿐만 아니라, 플라스틱 용기가 아닌 지류를 사용함 (실용신안 20-2017 0005131) 으로서 환경적인 측면에도 도움을 줄 수 있다. |
영문 | From Jewelry brand to Cosmetics, Agatha Look book transcends its precious identity and stance in the jewelry into field of cosmetics. Agatha Look book which possesses ability to present glittering mood to its users is made with a concept of being a beauty bible, a book with a beauty standard. The V cutting in the product is a metaphor of the fine cutting with angles in the jewelry craftmanship. The bold rose gold that cut crosses center of the cover page upgrades the product to look more unique and elegant. The tone-on-tone design on the rose gold represents the concept where one can find oneself glittering in one’s repetitive life. The removable accessory is in the figure of bookmark which strengthens the product concept of being a book. This differentiates the look book from other products in the market. Through these unique features, the customers will not only feel the aesthetic appreciation but will also preserve the environment with the paper packaging. (Certificate of design registration number: 30-2017-0046049 / Certificate of utility model registration number: 20-2017-0005131) |