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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 Winner
    접수번호 G2019B02-00065
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : 롯데칠성음료(주)
    출품자구분 대중견기업
    출품명 델몬트 소병 주스
    상품 주요특징 한글 롯데칠성음료는 대표 주스 브랜드 '델몬트주스'의 180mL 소병 제품 시리즈를 리뉴얼했다. 이번 리뉴얼은 2014년 이후 5년 만에 진행된 것으로 과일 본연의 이미지는 한층 더 살리고 현대적인 세련미를 더해 브랜드 경쟁력을 강화하고자 했다. 햇살을 가득 받고 자란 건강하고 신선한 과일 원료임을 부각하고자 태양을 모티브로한 기하학적인 패턴디자인이 적용되었으며 주스의 내용물 색상과 조화를 이루며 과일별 고유의 아이덴티티를 컬러별로 시각화할 수 있도록 3가지 컬러 조합이 적용되었다. 물에 희석되지 않은 과일 100% 프리미엄 제품 라인은 골드 델몬트 마크와 블랙캡이 적용되어 일반 델몬트 제품군과 차별화를 두었다. 용기의 경우 곡선 구간이 없는 일자형 유리 용기로 변경해 외형적인 세련미와 내구성을 강화한 점도 특징이다.
    영문 ‘Del Monte Juice’, the iconic juice brand of Lotte, has renewed its mini drinking bottle product (180ml). This renewal has been done after 5 years since 2014 and this new attempt, which aims to enhance the brand competitiveness by boosting the true image of fruits with modern stylish touches. Geometric pattern design with sun motif was applied in order to highlight that it is sourced from sun-kissed, healthy and fresh fruits and 3 color combinations are applied so as to visualize each fruit's unique identity by color in harmony with the juice color in it. The premium product line made from 100% fruit juice with no added water is distinguished from the regular Del Monte product line by using the gold Del Monte mark and the black cap. In the case of noticeable feature on containers, it is changed into the straight sided glass container without a curved section to strengthen its chic look and durability.