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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 Winner
    접수번호 G2019B13-00029
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품기업명 신청회사 : (주)시디알어소시에이츠
    출품자구분 중소기업
    출품명 밀레신라
    상품 주요특징 한글 천년의 유구한 역사와 황금빛 문화로 대변되는 신라는 국립경주박물관 그 자체이자 본질이라고 할 수 있습니다. 천년 간 계속된 신라의 방대한 역사와 이야기를 담고 있는 경주박물관을 'Millennium Silla'로 표현하였으며 이를 브랜드화하여 'MILLESILLA'가 탄생되었습니다. 신라의 대표유물이라고 할 수 있는 천마총 금관에서 영감을 얻어 브랜드에서 반복되는 알파벳 'L'의 디자인을 금관 형태로 표현하였으며, 경주 일대에서 많이 발굴된 푸른 유리구슬에서 착안한 고유의 컬러를 통해서 신라의 영속성과 세련됨을 담았습니다.
    영문 Silla, which is representing a thousand years of ancient history and is referred to as the golden culture, is the embodiment and essence of the Gyeongju National Museum itself. ‘Millennium Silla', which contains thousands of years of history and stories of Silla at the Gyeongju National Museum, has been branded as ‘MILLESILLA'. Inspired by the Cheonmachong Ancient Tomb, which can be said to be the representative artifact of Silla, the design of the alphabet "L", which is repeated in the brand name, is expressed in the shape of a golden crown. Beyond, the unique color of the blue glass beads discovered in the Gyeongju area, expresses the persistence and sophistication of Silla.