바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도
    접수번호 K2019B13-01477
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품자명 최진호
    출품자구분 추천디자이너
    출품명 카모플라즈드
    상품 주요특징 한글 CAMOUFLAGED CAMOUFLAGED는 최고급 원사와 직물을 통해 실험적인 컬렉션을 선보이는 디자이너 브랜드입니다. 브랜드 아이덴티티의 목적은 차별적인 자신만의 개성을 원하는 소비자의 기억 속에 브랜드를 각인하는 일이었습니다. 이니셜 ‘C’에 금속 체인 트위드를 연상시키는 BI는 CAMOUFLAGED의 실험적이고 색다른 시도의 모티브로 다양하게 활용됨으로써, 소비자는 CAMOUFLAGED만의 브랜드 정체성을 경험할 수 있습니다. 패션은 물론 여러 소품과 아이덴티티 홍보를 위한 다양한 매체에 노출하여 일관된 브랜드 이미지를 제공합니다.
    영문 CAMOUFLAGED CAMOUFLAGED is a designer brand that showcases experimental collections using finest yarns and fabrics. The purpose of the brand identity was to imprint the brand in the memory of consumers who crave distinctive individuality. The initial 'C,’ which resembles a metal chain tweed, is the brand identity of CAMOUFLAGED and reflects its motifs of experimental and extraordinary spirits. Consumers can experience the CAMOUFLAGED’s unique brand identity in various forms. CAMOUFLAGED offers a consistent brand image. The brand exposes itself in multiple media to promote not only fashion but also various accessories and its identity.