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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 Winner
    접수번호 G2019B02-00080
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : 디자인미창, 신청회사2 : 디자인미창, 디자인회사 : 디자인미창
    출품자구분 중소기업
    출품명 하양가바쌀 패키지디자인
    상품 주요특징 한글 디자인미창에서 브랜딩하고 있는 하양가바쌀은 서울대학교 고희종교수가 순수육종방식으로 개발한 가바성분을 함유한 토종 종자 유기농 쌀입니다. 하양가바쌀 패키지 디자인은 '프리미엄 고급 쌀'인 하양가바쌀의 브랜드 특성과 느낌을 패키지에 그대로 담아냈습니다. 여백을 살린 심플한 디자인과 흰 쌀 모양이 브랜드명을 둘러싸도록 형상화하고, '유채순환'농법을 스미게한 BI디자인은 하양가바쌀만의 브랜드 아이덴티티와 특징이 한 눈에 느껴지도록 하였습니다. 또한 전통의 느낌과 모던함을 동시에 살려 제품의 특장점인과 '유기농'과 '저탄소' 인증을 소비자들이 인지할 수 있도록 했습니다.
    영문 Hayang Gaba rice, branded by Michang, is an indigenous seed organic rice containing Gaba ingredients developed by Ko Hee, a professor at Seoul National University. The package design of Hayanggaba Rice captures the brand characteristics and feel of Hayanggaba Rice, a premium premium rice. The simple design utilizing the white space and the shape of white rice surround the brand name, and the BI design, which makes the 'rapeseed cycle farming method' farming method, show the brand identity and characteristics of Hayanggaba Rice. In addition, by utilizing the feeling of tradition and modernity, consumers can recognize the characteristics of products and 'organic' and 'low carbon' certification.