수상내역 |
2020년도 Winner |
접수번호 |
G2020B13_00044 |
출품부문 |
시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인 |
출품기업명 |
신청회사 : 디토나인, 디자인회사 : 디토나인 |
출품자구분 |
중소기업 |
출품명 |
소소공감 |
상품 주요특징 |
한글 |
'소소공감'은 합리적인 가격에 좋은 품질의 제품을 판매하기 위해 나들가게협동조합이 새롭게 선보이는 PB 브랜드입니다. '소소공감'은 소비자와 소상공인이 함께 상생할 수 있는 유통구조를 통해 내수 경제 활성화를 목적으로 합니다. '소소공감'은 동네 마트의 편의성과 기존 충성 고객 확보가 가능하다는 이점을 갖고 물티슈와 갑 티슈 등 보편성을 가진 일반 상품 개발을 시작으로 생활용품 브랜드로 확장해 나가고자 합니다.
좋은 품질의 제품을 합리적인 가격에 판매하는 PB 브랜드의 공통 본질인 '가성비' 전략을 기반으로 기존 대형 PB 브랜드와 다른 '소소공감'만의 전략으로 소비자들에게 다가가고자 합니다. 따라서 브랜드의 주체이자 서로의 신뢰를 쌓아 나아가야 하는 가장 중요한 두 대상 '소비자'와 '소상공인'을 중심으로, 공감을 형성하여 사회적 상생을 이뤄나가고자 하는 의지를 담아 '소소공감'이라는 브랜드명을 기획하게 되었으며, 이에 맞는 아이덴티티 디자인을 진행했습니다. |
영문 |
‘So So Gong Gam’ is a newly launched PB brand that is able to be provide cooperative society with reasonable price and high quality products. ‘So So Gong Gam’ is expected to revitalize the domestic economy based on the distribution system that customers and small business owners can win-win situation. (coexist) ‘So So Gong Gam’ is expected to develop and produce general household goods, starting with such products as wet wipes and boxed tissues by combining convenience and benefits to loyal customers.
‘So So Gong Gom’ is going to reach out to the customers with high quality products and reasonable prices which is essential for PB brands. It will be significantly different compared to big PB brands. The brand name ‘So So Gong Gam’ originates from “So” (the first syllable used in Korean language for “customers”) and another “So” (the first syllable used for the word small business owners).The customer and small business owners are two subjects that need to build mutual trust and agreement (Gong Gam in Korean language). Based on the trust, they are able to be in agreement and coexist (win- win) ultimately.This is the motivation behind the name ‘So So Gong Gam’ and the brands identity design proceeded. |