바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020F01_00023
    출품부문 서비스/경험 디자인 > 서비스/경험 디자인
    출품기업명 신청회사 : (주)디자인리서치801, 신청회사2 : (주)디자인리서치801, 디자인회사 : (주)디자인리서치801
    출품자구분 중소기업
    출품명 한국건강관리협회 서울동부지부
    상품 주요특징 한글 본 한국건강관리협회 서울동부지부의 서비스디자인 프로젝트는 날로 치열해지는 건강검진 시장에서 보다 차별화되고 고급화 된 검진 서비스를 제공하기 위해 시작되었다. 일차적인 문제 해결 혹은 미적 아름다움을 우선으로 하는 일반적인 인테리어 리모델링 방식에서 더 나아가 서비스 디자인을 통한 공간 디자인으로 고객 서비스의 모든 유·무형의 요소 및 모든 경로에 대해 고객 중심의 맥락적인 리서치 방법으로 이해관계자 간에 잠재된 요구를 포착하고 이것을 디자인 관점에서 바라보고 서비스디자인 해결책을 제시하고자 한다. 또한 동부지부만의 공간적 특성을 반영하는 사용자 경험 분석 및 이해관계자의 검사 진행 과정을 분석하는 프로세스로 진행되는 서비스디자인 공간설계는 강력한 마케팅 메시지를 전달할 수 있다는 강점이 있으며, 이러한 일련의 과정을 통해 검진자에게 최적의 경험을 제공할 수 있다.
    영문 The service design project of the Korea Association of Health Promotion Eastern Seoul aims to provide differentiated and advanced screening services in the increasingly intense health screening market. The purpose of this study is to identify potential needs among stakeholders through customer-oriented contextual research methods on all tangible and intangible elements of customer service and all routes and to look at them from the design perspective and suggest a service design solution for space design. In addition, the space design based on the service design methodology of the analysis of user experience, interaction between stakeholders, and the analysis of inspection process reflects the spatial characteristics of the eastern branch of Seoul, and has the strength that it can provide the best experience to the examinees and deliver a strong marketing message that the eastern branch of Seoul is aiming for.