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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020B02_00060
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : GS 리테일, 디자인회사 : TOMAS DOMINIC
    출품자구분 대중견기업
    출품명 유어스 존버나이트
    상품 주요특징 한글 ZONVER KNIGHT는 바쁘고 피로한 대한민국 사회에 필요한 적은 양으로도 강한 효과가 있는 에너지 음료입니다. 경쟁사 대비 차별화를 위해 소비자의 흥미를 끌 수 있는 위트 있는 컨셉을 부여하였습니다. 먼저 ‘사력을 다해 버틴다’는 의미를 가진 대한민국의 선풍적인 유행어 ‘ZONVER’ 와 강하게 버티는 주체인 ‘Knight’, 물리치고 이겨내야 할 ‘Night’를 조합하여 ‘사력을 다해 밤을 버티는 기사’를 표현하였습니다.
    영문 ZONVER KNIGHT is an energy drink which effects powerfully with only a little amount that restores the energy of Koreans who are busy and tired. A witty concept was applied to draw the attention of consumers by differentiating this product from competitors. “ZONVER” is a word that became sensational in South Korea, meaning to “hang in there.” The “knight” is the one who endures the night, and the “night” is the one to be overcome. Therefore, “ZONVER KNIGHT is a knight that hangs in there to keep the night away.” A shield and helmet, meaning that it will prevent fatigue, were used as the main symbols to express the product name directly. The rough texture emphasizes that one can gain powerful energy by drinking this product when fatigued.