수상내역 |
2020년도 Winner |
접수번호 |
G2020A01_00344 |
출품부문 |
제품디자인 > 전기·전자제품 |
출품기업명 |
신청회사 : (주)해피콜,
디자인회사 : 바이러스디자인 |
출품자구분 |
대중견기업 |
출품명 |
오드 |
상품 주요특징 |
한글 |
국내 1인 가구가 소비 주체로 급부상하면서 혼술, 혼밥 등 ‘1인 소비’에 맞춤형으로 1인가구에 꼭 필요한 소형주방가전시리즈를 기획하였습니다.
2030 1인가구를 타겟으로 미니멀한 디자인과 다양한 기능대신 소비자가 자주 사용하는 기본적인 기능만 넣었습니다.
5종 제품의 디자인 아이덴티티를 통일하여 하나의제품군으로 인식하도록 디자인하였습니다. |
영문 |
As single-person families in Korea have emerged as the main consumers, we have planned a series of small kitchen appliances that are essential for single-person households, tailored to 'one-person consumption' such as drinking alone and eating alone.
Targeting single-person families in 20s and 30s, we only have minimal design and basic functions that consumers often use instead of various functions
The design identity of 5 products is unified and recognized as one product line. |