상품 주요특징 |
한글 |
세스코는 깨끗한 환경으로 건강한 내일을 약속하는 글로벌 생활환경 위생기업이다.
40여 년간 해충방제 분야에서 쌓아온 기술·지식 집약적인 방식을 토대로 바이러스, 박테리아 살균과 식품 안전, 공기질, 물에 대해 토탈 위생 솔루션을 제공하여 고객의 건강한 라이프를 책임진다.
[세스코 과학으로 관리합니다 ‘CESCO Science. ON Life’] 세스코 브랜드 슬로건은 세스코가 ‘종합 환경 위생 기업’으로서 ‘전문적이고 과학적인 기업’임을 전달한다.
세스코의 과학적인 기술력과 전문적인 관리(CESCO Science)로 해충, 바이러스, 식품 유해 물질 등으로 ‘OFF’된 생활을 ‘ON’ 한다(ON Life)는 의미를 담고 있다.
세스코 브랜드 슬로건은 조형적으로 1)세스코 기업 철학인 ‘Smile with CESCO’와 2)세스코 비즈니스의 캐치 프레이즈로 ‘연결’되는데, 이는 세스코 과학이 1)고객의 미소, 즉 고객과 연결되고 2)세스코의 종합 환경 위생 사업 부문과 연결됨을 나타낸다. 이 '연결성’을 플렉서블한 선과 그라데이션 색으로 표현하여 차별화된 아이덴티티를 적용한다. |
영문 |
CESCO, established in 1976, is Korea’s No. 1 pest control company that ensures public health by providing services that incorporate both preventative and responsive strategies to enhance protection of customers through consistent, and continuous management of IPM (Integrated Pest Management), Virus-care, Air, Water, and Food Safety programs.
Due to the expansion of CESCO’s scope of services within the recent years, we required a new slogan identity that could flexibly respond to each corporates’ brands. To meet such demands, CESCO developed a visual identity inspired by the ‘Connected line’ and ‘Connected color (Color Gradation)’ that symbolize all brands and business services of CESCO. ‘Connected Lines’ move smoothly and shapes the symbol, and the symbols are painted into ‘Connected color (Color Gradation)’ connecting corporate's slogan, targets and brands.
By selecting such flexible method of design, the CESCO brand slogan identity can continuously be transformed to represent the constant expansion of the scope of services that the company provides. Thus, the various lines and color gradation best fit the design essence of CESCO brand slogan Visual Identity. |