바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020D01_00016
    출품부문 공간/환경 디자인 > 실내건축 디자인
    출품기업명 신청회사 : (주)시아디자인그룹
    출품자구분 대중견기업
    출품명 제네시스 스튜디오
    상품 주요특징 한글 제네시스는 그들의 타겟 소비자들, 밀레니얼 세대에게 혁신적인 럭셔리 브랜드 이미지를 남기기 위해 제네시스 스튜디오라는 전시장을 스타필드 하남에 런칭하였다. 이 스튜디오는 기존 자동차 전시장들과는 차별화를 두고자 하였다. 예를 들어, 자동차 전시장의 입구 쪽 모든 벽면을 개방시켜 마치 쇼핑하는 관람객들이 전시장이나 박물관처럼 자유롭게 차량을 관람할 수 있도록 동선을 구축하였다. 또한 제네시스 브랜드는 단순히 소비자들에게 거리감을 둔채 품격을 유지하는 브랜드가 아니라 소비자와 호흡하고 즐기고 경험하는 브랜드가 되고자 때문에 전시장의 구조도 개방형 구조로 함으로써, 차량 출시 때마다 전시장의 디자인을 유연하게 변형시킬 수 있는 구조로 디자인되었다.
    영문 The Genesis Studio in Hanam was built in 2016 in an effort to introduce Genesis as an innovative brand to the millennial generation, the brand’s target consumer. The space, located in an upscale shopping mall on the outskirts of Seoul, is a unique showroom, which maximizes brand experience for visitors in a playful way. Suh Architects, who designed the studio, boldly eliminated the entrance shutter of the studio and created a refined space that highlights the strengths of the latest Genesis products. The visual display and layout of the special exhibitions for G90, Mint and GV80 – the brand’s latest products - redefine the concept of “modern luxury,” and boldly explore design concepts that resonate with the younger shoppers. The space escapes an unconventional style of a car showroom and focuses on brand experience that incorporates interactive elements. As a result, the Genesis Studio changed the perception of the brand as being younger and more playful, redefining the traditional notion of “a luxury car” for its target consumers, and created buzz in social media that ultimately led to marketing success.