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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 동상
    접수번호 G2020A01_00286
    출품부문 제품디자인 > 전기·전자제품
    출품기업명 신청회사 : 주식회사 코맥스
    출품자구분 대중견기업
    출품명 Q-시리즈 / A.I 홈
    상품 주요특징 한글 초고속 기술과 A.I 산업의 비약적인 발전에도 불구하고 불균형한 인구비, 가혹해지는 환경, 질병 등 사회적 문제가 지속해서 증가 하는 추세이다. 이에 첨단 기술에 익숙하지 않은 취약계층의 편의성을 극대화하기 위한 방안으로 기존 아파트에 도입되던 홈네트워크에  IoT 플랫폼과 음성인식 A.I 를 활용한 서비스와 시스템이 결합된 "A.I 홈"을 개발하였다.  Q series는 "A.I 홈" 서비스의 핵심이 되는 제품 군으로 집안에 설치되는 빌트인 Q10” A.I 월패드 및 Compact 한 크기로 작은 주거공간의 적합한  7" 비디오폰, 다양한 환경을 고려한 이동형 모니터  Answer T, 집안 집 밖에서 확인 및 통화가 가능한 도어카메라로 구성되어있다.   사용자 맞춤형 UX/UI 설계되어 중요 정보의 편의성 및 에너지(EMS)와 관리비 비교를 통해 실시간으로 관리하고, 사용자가 주로 사용하는 맞춤형 정보를 설정하고 제어한다. A.I  음성 서비스를 통해 세대 내 조명, 가스, 난방 등 빌트인 기기 및 엘리베이터 호출과 같은 공용부를 제어할 수 있으며, 사용자가 직접 구입한 다양한 가전제품과 에플리케이션을 통해 외부에서 원격제어로 더욱더 스마트할 생활을 누릴 수 있다.  경쟁사와 차별화된 A.I 특화된 기능인 음성인식, 스피커, 마이크를 SUS 소재에 미세 타공으로 마감하여 복잡한 요소들을 간결한 디자인으로 정돈하였으며, 제품군의 통일된 조형 아이덴티티 및 두께를 최소화하는 Curved Edge Design Look으로 기존 Line-up과는 차별화된 구성과 디자인 가치를 제공한다. 
    영문 Despite the rapid development of technology and A.I. industry, social problems such as unbalanced population, harsh environment, and disease continue to increase. As a way to maximize convenience for vulnerable people who are not familiar with cutting-edge technologies, we developed "A.I Home" that combines services and systems using IoT platform and voice recognition A.I. on the home network that was introduced in existing apartments. The Q series is a product family that are at the core of the "A.I Home" service, consisting of a built-in Q10" A.I Wallpad installed in the house, a 7" video phone suitable for a small residential space in one compact size, a mobile monitor Answer T considering various environments, and a door camera that can be checked and communicated outside the home. Customized UX/UI design manages in real time through convenience of important information and comparison of energy (EMS) and management costs, and sets and controls customized information that users usually use. A.I voice service allows control of built-in devices such as lighting, gas, heating, etc. and public areas such as elevator calls. The Curved Edge Design Look, which minimizes the thickness and identity of the product family, provides differentiated composition and design value from the existing Line-up.