수상내역 | 2020년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | K2020C01_00038 | |
출품부문 | 디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 콘텐츠 디자인 | |
출품자명 | 박철영, 이성빈, 최우영 | |
출품자구분 | 프로 | |
출품명 | 키네틱 캐릭터 "기차" | |
상품 주요특징 | 한글 | KICHA 기차는 동적인 캐릭터, 즉 KINETIC CHARACTER라는 두 단어의 앞부분으로 만들어진 이름입니다. 또한 네트워크와 연관성을 가지고 있는 철도의 기차를 연상시키기도 하며, 말할 수 없을 만큼 좋다는 뜻을 가진 형용사이기도 합니다. 세상은 네트워크로 연결되어 있습니다. 눈에 보이지 않는 네트워크의 발전으로 세상은 편리해지고 사람들을 더 다양한 것들을 쉽게 할 수 있게 되었습니다. 하지만 과다한 정보는 사람들에게 피로와 함께 다양한 부작용도 함께 가지고 왔습니다. 그래서 우리는 다양한 정보를 알기 쉽게 이해할 수 있도록 도와주는 장치를 필요로 합니다. 정보의 전달이라는 기본적인 기능은 물론, 복잡한 관계와 이해로 구성된 네트워크 속에서 보다 편안하고 친근하게 사람들에게 다가갈 수 있는 캐릭터, 다양한 분야에 적용이 가능한 탄력적인 캐릭터가 바로 ‘기차’입니다. |
영문 | KICHA is a kinetic character which is named after the first letters of the two words, KINETIX CHARACTER. It also brings up the image of a train on a railway that has connection to the network, and also has the meaning of indiscernibly good. The development of invisible networks has made the world more convenient and easier for people to do more things. Yet, excessive information came with various side effects and made people weary. The one can come close to people in the complication of relationship and understandings in the networks as well as having the essential function as a messenger of information is the flexible character, KICHA. KICHA can be a helper in any field of areas. |