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    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 은상
    접수번호 G2019A01-00100
    출품부문 제품디자인 > 전기·전자제품
    출품기업명 신청회사 : 삼성전자주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 더 세로
    상품 주요특징 한글 The Sero는 밀레니얼의 미디어경험(모바일경험 & Visual 음악경험)을 seamless하게 연결시켜 주는 Rotation Screen이다. 기존 16:9 Screen의 정형적인 사용성에서 탈피한 Lifestyle Screen의 제품으로, Home 환경에 자연스럽게 어울리는 가구, 액자 등과 같이 유저에게 친숙하고 자연스러운 인테리어 오브제로 출발하였다. The Sero가 Portrait mode(vertical)일 때는 Ambient mode의 포스터와 음악에 어울리는 Vertical visual contents에 최적화된 미니멀하고 세련된 Product image를 보여주고, Landscape mode(horizontal)일 때는 grand한 sound plate에 스크린을 layered하여 시청경험에 몰입할 수 있는 2가지 모드를 제공한다. 모바일 컨텐츠를 쉽고 완벽하게 구현하기 위해 더욱 선명한 QLED 4K 디스플레이와 모바일 퀵미러링 시 디테일을 더욱 확대해 보여줄 수 있는 HDR 10+와 AI 업스케일링을 적용했다.
    영문 The Sero is a rotating screen that connects the media experiences - mobile and visual music experiences - of the millennial generation seamlessly. The Sero is a lifestyle screen that transcends the tradition of the 16:9 conventional display aspect ratio. It is akin to a piece of furniture or a picture frame that blends in with the home environment, created from the inspiration of an objet d'art that is natural and familiar to consumers. The Sero offers 2 different modes: a portrait, or vertical, mode that provides minimal and sophisticated product images optimized for vertical visual content of music and posters of the ambient mode and a landscape, or horizontal, mode that provides an immersive viewing experience through a screen layered on a grand sound plate. The Sero is equipped with a more vivid QLED 4K display for easy and complete provision of a mobile environment, along with HDR 10+ and AI up-scaling, which enables enhanced zooming in when using the quick connect Screen Mirroring feature on mobile platforms.