수상내역 | 2019년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | G2019B01-00004 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 커뮤니케이션 디자인 | |
출품기업명 | 신청회사 : 삼성전자주식회사 | |
출품자구분 | 대중견기업 | |
출품명 | The Serif 비주얼 아이덴티티 시스템 | |
상품 주요특징 | 한글 | 다양한 라이프 스타일을 사는 현대인들의 삶 속 어느 공간에서도 자연스럽고 아름다운 모습으로 디자인 된 제품인 The Serif의 소비자 커뮤니케이션을 위한 비주얼 아이덴티티 시스템이다. 제품의 컨셉이 잘 보여지면서도 주 타겟층인 밀레니얼들에 맞춰 young 하고 emotional한 커뮤니케이션으로 제품의 가치와 브랜드를 소비자에게 효과적으로 전달한다. |
영문 | The Serif VIS is a visual identity system designed to help users of the Serif, which was designed to be both natural and beautiful in any modern living space, communicate. The VIS highlights the concept of the Serif well and offers a trendy and emotive communication strategy targeting younger millennials, thereby delivering its values and the brand more effectively. |