바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2019년도 Winner
    접수번호 G2019B02-00050
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : (주)에스피씨삼립
    출품자구분 대중견기업
    출품명 육식본능
    상품 주요특징 한글 고기는 언제나 옳다! 육식본능은 SPC 삼립식품의 간편식 육가공 브랜드이다. 1인가구가 증가하면서 소량 제품 가정 간편식 포장이 증가하고 있다. 육식본능은 이러한 트렌드에 맞춰 비빔불고기, 비빔제육, 비빔카레 3가지로 구성된 간편한 한끼 식사 제품과 언제 어디서나 즐길 수 있는 싱가포르식 BBQ 육포 2종을 출시했다. 육식본능의 패키지 시스템은 카테고리별 제품의 특징을 나타내는 시즐이미지로 패키지의 하단에 표현하였으며, 브랜드와 어울리는 키치한 캐릭터를 개발하여 캐릭터의 시선처리로 패키지에 어울리도록 사용함으로서 제품에 강렬함을 표현하였다. 또한 배경과 머리카락의 비비드한 컬러를 활용하여 시각적으로 강한 이미지와 재미를 전달하고자 하였다. 묵직하면서 강한 느낌이 들도록 블랙 라인안에 볼드한 서체를 사용한다. 기존 정형화된 간편식 패키지와 다르게 뉴트로한 컬러대비와 키치한 감성을 살린 감각적이고 캐쥬얼한 패키지 디자인으로 소비자의 시선을 끌수있도록 차별화하여, 구매하는 소비자들에게 맛의 재미를 선사한 디자인이다.
    영문 The meat that can’t go wrong! YugSig BonNeung (Born to Love Meat) is SPC Samlip Food’s meat processing brand for convenience food. With the rising number of single-person households, the market for simple small-sized packaged food products has been growing. To respond to this trend, SPC Samlip has released 3 easy-to-cook single-serving meals consisting of bibim bulgogi, bibim pork, and bibim curry, and 2 kinds of Singaporean BBQ jerky that can be enjoyed anytime and anywhere. The YugSig BonNeung package has sizzle images at the bottom of the package that represent the characteristics of each product by category. The kitschy character gazes at the image of the package, intensifying the features and images of the product. As well, the vivid color of the background and hair of the character delivers images in a visual manner and increases the fun element. Furthermore, a bold font with a black line is applied for a heavier and intensive tone. Unlike other food packages, the vivid contrast using newtro(new+retro)color and kitsch character attract the attention of consumers, as well as give the pleasure of flavor.