수상내역 | 2019년도 동상 | |
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접수번호 | G2019B02-00103 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인 | |
출품기업명 | 신청회사 : (주)아미코스메틱 | |
출품자구분 | 중소기업 | |
출품명 | 씨텐 앰플 | |
상품 주요특징 | 한글 | 비알티씨 C10 앰플은 비타민의 특허성분이 피부에 즉각적으로 빛을 깨우는 ‘긴급 처방’ 링거 형태의 화장품 디자인 입니다. 디자인 특징은 첫째, 용기 색상을 백색으로 더마 느낌을 부각시켰으며, 캡은 투명으로 표현하여 메티컬 느낌을 주었습니다. 단상자는 비타민 성분인 더마 제품을 표현하기 위해 헤어라인지 원단에 오랜지 색상으로 표현하였으며, 서체 또한 기능적인 이미지로 고딕체를 사용하여 소비자에게 제품에 대한 신뢰를 주고자 표현하였습니다. 둘째, 자유분방한 밀레니얼 세대의 라이프 스타일을 반영하여 가볍고 휴대가 용이한 용기로 진행하였습니다. 셋째, 사용자의 행위를 UX적 관점에서 포장구조에 접목시켜 단상자에 창을 뚫어 개봉 전부터 사용 시까지 모든 과정에서 사용자가 신뢰할 수 있는 디자인을 하였습니다. 또한 상자 측면에 표기된 메인 성분과 픽토그램으로 제품의 효능을 확인할 수 있고, 제품의 옆면에 테스트 인증 마크를 표시해 제품의 안정성을 소비자가 쉽게 확인할 수 있도록 하였습니다. |
영문 | BRTC C10 ampoule is full of patented vitamin ingredient to give decisive ‘quick treatment’ impact on pale skin designed like IV injection. There are three main design features of this product. First, by using white color container it emphasized dermatology features. Transparency cap to emphasize medical impression. To show its vitamin component derma features, we used special fabric and orange color on the box. Used Gothic font to increase reliability of the product for consumers. Second, easy carry container to reflect Millennials life style. Third, user behavior grafted packaging by putting window on the box to give consumer trust on product usage process. And also specified main ingredients and pictogram on the side of the box shows its product effect. Putting test certification mark on side of the product to easy display of its stability. |