상품 주요특징 |
한글 |
- 브랜드 디자인
친환경 이미지로 브랜딩 되었던 한국의 아파트 ‘푸르지오’를 세련되고 더 큰 차원의 주거 환경으로 느껴질 수 있도록 리브랜딩 했다. 단순한 럭셔리에 치중하는 타 브랜드와 달리 아파트가 집으로서 가지는 본질적인 목적과 그 안에 살아가는 사람들이 ‘본연의 삶’에 집중하는 근본적인 프리미엄을 모티브로 삼았다. 풍부한 색채와 조형을 이용하여 아파트의 편안하고 세련된 삶의 이미지를 시각화했을 뿐 아니라 서비스, 커뮤니티 프로그램, 아파트 외관, 시설, 조경 등 브랜드의 마스터 플래닝을 통해 브랜드가 일관된 이미지로 소비자와 소통할 수 있도록 디자인했다.
- Master planning design
시각적으로 보이는 브랜딩 뿐 아니라, 푸르지오에 사는 사람들을 위한 본질적인 아파트의 구성을 함께 디자인했다. 단순한 편의시설을 제공하는것에 그치지 않고 사람들의 니즈와 동선을 파악하여 서로 어우러질 수 있는 커뮤니티를 조성하고, 동 떨어진 자연의 모습이 아닌 공간과 사람이 자연스럽게 공존하는 조경을 구성하여 모티브로 삼았던 ‘본연의 삶’을 구현했다. |
영문 |
- Brand design
‘PRUGIO’ has long been recognized in the market as a quintessential Korean apartment brand with an eco-friendly image. Notwithstanding its success, PRUGIO decided to rebrand itself to make sure consumers and residents could perceive it as a sophisticated brand and its apartments as a more upscale living environment. Unlike other brands, which focus heavily on superficial luxury, PRUGIO was inspired by what it refers to as “Intrinsic Life.” In other words, it wanted to create a fundamentally premium environment where each inhabitant could live in an apartment built to serve its intrinsic purpose as a home for people. PRUGIO used rich colors and a variety of features to create visual representations of what it envisions as a comfortable and affluent life at its apartments. It also developed a master plan for its services, community programs, apartment exterior, facilities, and landscaping to convey a consistent image to consumers.
- Master planning design
PRUGIO designed not only the outwardly visible branding elements, but also the fundamental construct of the apartment for its residents. Moreover, rather than simply provide a handful of nominal amenities for its inhabitants, PRUGIO created a place for “Intrinsic Life” - the motif that inspired its design - by studying the needs and movements of people to build a community where people can live in harmony. |