수상내역 | 2019년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | K2019A05-00023 | |
출품부문 | 제품디자인 > 스타일 디자인 | |
출품자명 | 김영경 | |
출품자구분 | 학생 | |
출품명 | HANGEUL NO.5 | |
상품 주요특징 | 한글 | 샤넬 NO.5의 각진 형태와 한글의 자음을 도형화 시켰을 때의 모습과 비슷한 형태를 가졌으며 이 둘이 만났을 때 새로운 조형적인 미를 만든다. 이 향수병을 다 모으게 되면 한글의 자음들이 다 모이게 된다. 이를 통해 한글을 하나의 ‘글’ 로서가 아닌 하나의 ‘제품’ 하나의 ‘향’이 되어 알리고자 한다. 샤넬 NO.5와 한글의 NEWCOLLECTION을 제안한다. |
영문 | Chanel No.5 perfume angular shape has a similar shape to the shape of the consonant in Hangeul . When these two met It creates a new formative beauty. When you collect all of these perfume Korean consonants are collected. Through this, we want to notify Hangul as a single product, not as a single writing. I suggest Chanel NO.5 and NEWCOLLECTION of Hangeul. |