바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 동상
    접수번호 G2020B13_00015
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품기업명 신청회사 : 삼성카드 주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 삼성카드 디자인 스토리
    상품 주요특징 한글 [삼성카드 디자인 스토리] 새로워진 삼성카드 디자인 스토리는 삼성카드 디자인 철학, 원칙, 전략을 제시하고, 로고, 서체, 컬러, 사진 등 모든 시각적 디자인 언어에 대해 구체적인 가이드라인을 제공합니다. 삼성카드의 디자인 전략인 be valuable, be bold, be youthful이 고객 경험을 통해 자연스레 전달되도록 고유 브랜드 자산인 숫자와 도형을 활용한 24365 그래픽 모티프를 다양한 굿즈, 컬래버레이션 상품에 적용하였습니다. 24365 그래픽의 다양한 플레이로 시각적인 즐거움을 전달합니다. 폐플라스틱을 재활용한 에코백과 리유저블 텀블러, 스테인리스 빨대 등을 사회적 기업과의 컬래버레이션을 통해 제작하여, 고객에게 친환경 라이프스타일의 가치를 전하고, 지속가능성에 대한 사회적 책임을 실천합니다.
    영문 [Samsung Card Design Story] The new Samsung Card design story presents Samsung Card's design philosophy, principles, and strategies, and provides specific guidelines for all visual design languages such as logos, typefaces, colors, and photos. We applied 24365 graphic motifs using numbers and shapes, which are unique brand assets, to various goods and collaboration products so that Samsung Card's design strategy; be valuable, be bold and be youthful, can be delivered naturally through customer experience. Various plays in 24365 graphics deliver visual pleasure. Eco bags made of recycled plastic, reusable tumblers, and stainless steel straws are produced through collaboration with social enterprises to convey the value of eco-friendly lifestyle to customers and to practice social responsibility for sustainability.