수상내역 |
2020년도 Winner |
접수번호 |
G2020C02_00001 |
출품부문 |
디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 디지털미디어 디자인 |
출품기업명 |
신청회사 : 삼성전자주식회사 |
출품자구분 |
대중견기업 |
출품명 |
삼성 글로벌 웹사이트 |
상품 주요특징 |
한글 |
삼성닷컴개편 - “Branded Commerce Platform” 제품중심에서 사용자 중심으로.
- Flexibility and consistency
: 탐색,구매 등 방문목적 및 환경에 따른 최적화된 일관성 있는 UI/UX 제공으로 사용자경험 향상
- Future proofing through modular updating system
: 운영 플랫폼(Adobe AEM)및 AI 검색엔진 개선환경에 맞춰 대 내외 이슈에 유연하게 대응할 수 있는 디자인 플랫폼
- Design language and style guide management 시스템 구축
: 삼성다움 강화를 위한 One UI 및 전사 UX 원칙과 표준 디자인 Asset적용과 함께 Design system구축. |
영문 |
Samsung.com revamp project – “Branded Commerce Platform”: From product centric to user centric
- Flexibility and consistency
: Improve CX through out the whole customer experience journey by providing optimal UI/UX consistency and efficiency within various visiting purpose from exploring to purchasing phase
- Future proofing through modular updating system
: Component and modular design platform to handle external and internal issues with latest content management platform Adobe AEM and AI search engine
- Development of design language and style guide management system
: Thoughtful design system to reinforce and maintain Samsungness with efficient guidelines and governance of Samsung design asset such as One UI design language and Samsung principles. |