바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020C02_00001
    출품부문 디지털미디어/콘텐츠 디자인 > 디지털미디어 디자인
    출품기업명 신청회사 : 삼성전자주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 삼성 글로벌 웹사이트
    상품 주요특징 한글 삼성닷컴개편 - “Branded Commerce Platform” 제품중심에서 사용자 중심으로. - Flexibility and consistency : 탐색,구매 등 방문목적 및 환경에 따른 최적화된 일관성 있는 UI/UX 제공으로 사용자경험 향상 - Future proofing through modular updating system : 운영 플랫폼(Adobe AEM)및 AI 검색엔진 개선환경에 맞춰 대 내외 이슈에 유연하게 대응할 수 있는 디자인 플랫폼 - Design language and style guide management 시스템 구축 : 삼성다움 강화를 위한 One UI 및 전사 UX 원칙과 표준 디자인 Asset적용과 함께 Design system구축.
    영문 Samsung.com revamp project – “Branded Commerce Platform”: From product centric to user centric - Flexibility and consistency : Improve CX through out the whole customer experience journey by providing optimal UI/UX consistency and efficiency within various visiting purpose from exploring to purchasing phase - Future proofing through modular updating system : Component and modular design platform to handle external and internal issues with latest content management platform Adobe AEM and AI search engine - Development of design language and style guide management system : Thoughtful design system to reinforce and maintain Samsungness with efficient guidelines and governance of Samsung design asset such as One UI design language and Samsung principles.