수상내역 | 2020년도 Winner | |
---|---|---|
접수번호 | G2020B13_00007 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인 | |
출품기업명 | 신청회사 : 디자인마인드플러스 | |
출품자구분 | 중소기업 | |
출품명 | 부산광역시립 사하도서관 아이덴티티 | |
상품 주요특징 | 한글 | 부산시의 시립도서관이라는 한정적인 이미지를 탈피하고 지역주민 누구나 편안하게 찾고 싶은 도서관의 스토리 이미지를 주고자 사하의 자음인 ㅅ과 ㅎ을 활용해 안식처의 상징인 집모양과 서가에 꽂힌 책들을 라인으로 심플하게 모티브화하여 브랜드를 디자인 하였습니다. 머물고 싶은 도서관, 행복한 삶의 기반으로서의 부산광역시립 사하도서관을지역 주민들의 품에 안겨드리고자 합니다. |
영문 | In order to break away from the limited image of the city library in Busan and give a story image of the library that everyone wants to find comfortably, Saha's consonants, 'ㅅ' and 'ㅎ', were used to design the brand by simply motifing books into lines that are symbols of a haven and bookshelves. I would like to bring the Saha Library of Busan Metropolitan City as the foundation of a happy life to the local people. |