바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020B02_00064
    출품부문 시각/정보 디자인 > 패키지 디자인
    출품기업명 신청회사 : 삼성전자주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 갤럭시 폴드 패키지
    상품 주요특징 한글 갤럭시 폴드 패키지는 이제껏 경험해 보지 못한 디자인으로 표현의 한계를 넘어선 감성을 전달한다. 기존의 갤럭시 로고를 폴딩시킨 새로운 로고는, 폴더블 제품의 특징을 직관적으로 보여준다. 언박싱을하며 소비자는 새로운 세계로 초대된다. 친환경패키지의 기조에 맞추어 사탕수수, 대나무를 주원료로 사용한 펄프몰드타입으로 세트와 액세서리를 분리한 구조는 기존 다른 제품에서는 보기 어려웠던 새로운 시도로 폴더블폰의 새로운 비율과 얇고 슬릭한 감성을 온전하게 느낄 수 있게하였다. 결합했을때는 하나의 연결된 구조로 보이게 하여 간결한 심미성 및 언박싱시 인지가 쉽고 편안한 사용성을 부각시켰다. 갤럭시 폴드는 비교대상이 없는 새로운 경험을 선사하는 것을 넘어서 환경까지 고려한 가장 미래지향적인 디자인을 제시한다.
    영문 The Fold’s packaging is another first that embodies new emotions, defying the boundaries of packaging design. The new logo, a folded version of the original brand logo, intuitively expresses the characteristics of the foldable product. The unboxing experience ushers consumers into a new world. The eco-friendly packaging is made of molded sugar cane and bamboo pulp, and the multi-layer structure that separates the main product from the accessories is completely novel, setting it apart from typical smartphone packaging. The design allows users to experience the unique dimensions of the foldable phone with extended width as well as its slim, sleek feel. The separate components of the packaging assemble into an interconnected structure, accentuating the overall consistent look, while allowing for an easy and intuitive unboxing experience. Beyond this unmatched experience, the Fold incorporates forward-looking design even into its packaging, thereby leaving a smaller footprint on the environment.