바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020B13_00025
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품기업명 신청회사 : 삼성전자주식회사
    출품자구분 대중견기업
    출품명 더 테라스 비주얼 아이덴티티 시스템
    상품 주요특징 한글 정원과 마당 문화가 발달한 해외 시장 공략을 위해 선보이는 제품 'The Terrace'는 테라스 · 파티오 · 수영장 등의 야외에서 사용할 수 있도록 만들어진 아웃도어TV이다. 열린 공간에서 가족 · 친구들과 함께 경험할 수 있는 제품의 특성을 강조하기 위하여 기존의 일반적인 TV와는 차별화된 컨셉과 접근법을 적용한 비주얼 아이덴티티 시스템(VIS)을 제작하였다. Inviting & Natural 디자인 컨셉을 기반으로, 가족 · 친구들과 함께하는 여가시간을 중요시하는 소비자들에게 알맞는 가치와 아웃도어에서 경험하는 새로운 TV라는 점을 친근하고 직관적인 시각 언어로 커뮤니케이션한다.
    영문 The Terrace is a product launched mainly targeting overseas markets where garden or outdoor parties are popular. The Terrace is designed to take the typically indoor home entertainment experience outside to a terrace, patio or swimming pool. In order to emphasize its unique characteristics that can be shared with family and friends in an open space, a visual identity system (VIS) applied with a unique concept and approach has been developed as a competitive differentiator. Incorporating the design concept of Inviting & Natural into its easy and intuitive visual language, The Terrace communicates its value as an outdoor TV and its user experience suitable for consumers who want to spend entertaining and relaxing leisure time in an open space with their family and friends.