수상내역 |
2020년도 Winner |
접수번호 |
G2020A01_00166 |
출품부문 |
제품디자인 > 전기·전자제품 |
출품기업명 |
신청회사 : 세스코, 디자인회사 : (주)제이디자인웍스 |
출품자구분 |
대중견기업 |
출품명 |
스마트핏 직수정수기(냉온정) |
상품 주요특징 |
한글 |
인테리어, 컬러, 디자인을 중시하는 경향이 높아지고 있으며, 소비자의 연령대, 성별에 따라 사고 방식이 다르며 개성을 표출하는데 적극적인 모습을 보이고 있다. 이러한 니즈에 부합하고자 “나한테 꼭 맞는 정수기” 라는 컨셉을 바탕으로 디자인이 착수 되었다. 스마트핏 직수 정수기는 세스코 정수기 라인업의 시그니처 모델로서, 직수 방식을 바탕으로 냉수,온수,정수 출수가 가능한 프리미엄 가정용 정수기이다. 2~3가지 고정된 컬러모델을 출시하는 타사 제품과는 다르게, 스마트핏 직수 정수기는 각 컬러마다 고유의 스토리를 담아낸 8종의 컬러 플레이트로 구성되어 있으며, 네오디움 마그네틱을 적용하여 제품의 분해 없이 단 10초만에 전면 플레이트만 손쉽게 교체가 가능하다. 소비자의 감성과 취향은 고정적이지 않고 상황에 따라 늘 바뀌기 마련이다. 제품을 사용하는 중 이사를 가거나 인테리어 디자인이 변경된 경우, 장기간 사용으로 인한 플레이트의 사용감 누적, 취향 변경 등 고객이 원한다면 언제든지 다양한 공간 인테리어와 조화를 이룰 수 있는 8가지 컬러 제품을 손쉽고 경제적인 방법으로 맞춤형 변경이 가능하기에 고객에게 항상 새로운 느낌을 선사 해 줄 수 있다. 성능뿐만 아니라 디자인 측면에서 생산성, 재고관리의 리스크 없이 효율적인 방법으로 고객 개개인의 개성을 제품에 담아내어 변경할 수 있는 점은 타사 제품과 비교할 수 없는 독보적인 경쟁력이라 할 수 있다. |
영문 |
The tendency to emphasize interior, color, and design is increasing, and the way of thinking varies according to the age and gender of consumers, who are actively showing their personality. In order to meet these needs, a design was launched based on the concept of a “water purifier that is perfect for me”. The Smart Fit Direct Water Purifier is a signature model of the CESCO Water Purifier lineup, and is a premium household water purifier that can export cold, hot, and purified water based on the direct water method. Unlike the products of other companies that release two or three fixed color models, the Smart Fit Direct Water Purifier consists of 8 types of color plates that contain a unique story for each color. If you move while using the product or the interior design is changed, eight-color products that can be harmonized with various space interiors at any time if customers want, such as accumulation of the feeling of use of the plate due to long-term use, change of taste, etc. can be easily and economically changed in a customized manner, giving customers a new feeling at all times. In terms of design as well as performance, the fact that each customer's personality can be included in the product for change in an efficient way without risk of productivity and inventory management is a unique competitiveness that cannot be compared with other products. |