바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    이미지 고정
    상품 주요특징 입력폼
    수상내역 2020년도 Winner
    접수번호 G2020B13_00052
    출품부문 시각/정보 디자인 > 브랜드 디자인
    출품기업명 신청회사 : 아이데틱코리아
    출품자구분 중소기업
    출품명 블로블로우
    상품 주요특징 한글 블로블로우는 즐거운 일상의 변화와 감각적인 라이프스타일을 지향하는 헤어 스타일링 브랜드입니다. ‘One style doesn’t fit all’이라는 미션 아래 세럼, 헤어 미스트, 컬크림 3종의 스타일링 제품과 드라이어, 스타일러 등 헤어 기기를 제조하며, 다양한 라이프스타일 제안을 통해 각각의 헤어 DNA에 최적화된 경험을 제공합니다. ‘BLOBLOW’ 네이밍은 ‘blowout(볼륨을 살리는 스타일링)’이란 단어를 리듬감 있고 경쾌하게 전달했습니다. 블로블로우는 글로벌 헤어 아티스트의 전문적인 스타일링 관리 노하우와 글로벌기업의 크리에이티드 역량이 만나 탄생하였으며, 2020년 하반기 한, 중, 일 지역 동시 론칭 예정에 있습니다.
    영문 Bloblow is a hair lifestyle brand that emphasizes both healthy beauty and a sensual lifestyle. Not simply a hair brand that sells products and tools, bloblow promotes the values of healthy beauty and a sensual lifestyle. Borrowing from the term “Blowout” (to style hair with a round brush while blow-drying it), we wanted to expanded the word ‘blow’ to create volume within the brand name itself. Creating volume by expanding and repeating the word ‘blow’, while the iconic ‘W’ of the logotype is stretched and curved to represent the curly, bouncy look of styled hair. To highlight the types of diverse hairstyles consumers possess, we utilized a curved motif that symbolized the special characteristics of these hair types in patterns. These elements effectively portray the brands whole identity.