수상내역 | 2020년도 Special | |
---|---|---|
접수번호 | K2020B01_00224 | |
출품부문 | 시각/정보 디자인 > 커뮤니케이션 디자인 | |
출품자명 | 강지은 | |
출품자구분 | 프로 | |
출품명 | 프로젝트 쿵떡! | |
상품 주요특징 | 한글 | 대한민국은 현재 자국에 대한 애정과 기대가 점점 떨어지는 상황에 놓여있다. 이런 상황 속에서 대한민국이라는 국가가 가진 가치를 떡에 투영하여 그 안에 숨어있는 의미를 찾아내고 홍보하고자 하는 프로젝트이다. 떡은 대한민국 고유문화의 다양한 특성을 담고 있기에 가장 한국스러운 음식 중에 하나이다. 떡의 형태 속에서 대한민국의 가치를 찾아내고, 그 기준을 바탕으로 분류한 50개의 떡을 시각화하여 도감을 제작하였다. 도감 속 떡은 기본형과 활용형으로 나누어져 있는데, 떡의 기본형은 떡의 원형이며 활용형은 기존의 떡으로부터 진화된 가상의 형태이다. 이 형태는 패키지에도 적용시킬 수 있다. |
영문 | People in the Republic of Korea keep letting down their love and expectation of their own country. In this situation, the project aims to the value of Korea to find the meaning hidden in it and to promote it. Tteok is one of the real 'Korean' food that we can feel easily because it contains various characteristics of Korean culture. We could find the value in the shape of rice cake and made a pictorial book by visualizing 50 rice cakes based on what we found. Tteok in the book has basic and transfered form. The basic form is the original shape of rice cake and the transfered form is developed by imagining from original rice cake. This form can also be applied to packages. |